Code Geass Wiki
Advertisement

Sakuradyt to bardzo rzadki minerał który istnieje w Świecie Code Geassa. Został opisany jako "Kamień Filozoficzny" przez pierwszych odkrywców w czasach średniowiecza. W późniejszych czasach Marco Polo podczas swojej podróży do Japonii odkrył duże złoża tego minerału. Kiedy Sakuradyt okazał się nadprzewodnikiem i że wyzwala ogromne ilości energii, Japonia stała się głównym eksporterem tego materiału, zapewniając ponad 70% jego światowego zapotrzebowania. Dzięki występowaniu tam tej substancji, Japonia rozwinęła się tak gwałtownie.

To właśnie Sakuradyt był głównym powodem inwazji Świętego Imperium Brytyjskiego na Japonię. Imperium chciało zaoszczędzić koszty związane z eksportem minerału. Przez co została wywołana Druga wojna na Pacyfiku którą wygrało Imperium. Jedna z największych kopalni Sakuradytu znajduje się w Górze Fuji co powoduje sprzeciw wielu japońskich nacjonalistów.

Właściwości[]

Prawdziwe właściwości są nie są do końca znane, Wygląda jak różowa skała. Jest niezwykle wybuchowy. Przez to że jest nadprzewodnikiem i wytwarza ogromne ilości energii, jest wykorzystywany w produkcji Rycerzy Mroku. 

Zastosowanie[]

Jest używany w Napędzie Yggdrasil jako źródło energii. Używany też do zasilania innych maszyn. Jest też używany do produkcji bomb. 

Advertisement