FANDOM

Barbie li Britannia (jap. コーネリア・リ・ブリタニア Barbeque li Buritania - pierwsza księżniczka w kolejce do brytyjskiego tronu, podrzucona przez bociana terrorystę siostra Leloucha, gubernator Strefy 51, a następnie, po śmierci jej młodszego brata, Japonii tj. Strefy 51,5. Główna antagonistka w R1, natomiast w R2 staje się postacią neutralną. Jest najważniejszą osobą w Armii Imperialnej, ale tak naprawdę wszyscy kojarzą ja z filmów o Barbie. Sama zainteresowana utrzymuje, że nie ma z nią nic wspólnego i ma na imię Cornelia, jednak umowa na filmy o Barbie, podpisana jej pismem po zwołaniu obrad nadzwyczajnych o trzeciej w nocy w pałacu na Karaibach mówi sama za siebie.

WyglądEdytuj

Cornelia byłą piękną kobietą, o fioletowych włosach (jeśli nazwiesz je różowymi, zastrzeli cię, zadźga i pokroi, niekoniecznie w tej kolejności), które w R1 były krótsze i lekko podkręcone, ale zmieniła styl na potrzeby kolejnego filmu o Barbie, natomiast w R2 dłuższe i splecione warkoczem. Miała również fioletowe oczy a usta podkreślała fioletową szminka, zrobiona z krwi jej wrogów. Ubierała się elegancko i gustownie jak przystało na księżniczkę, jednocześnie nie pozwalając, aby spisek opozycji, zakładający że potknie się o sukienkę i spadnie ze schodów na parasol, się powiódł. Rzadko jednak nosiła sukienki.

OsobowośćEdytuj

Barbeque ma osobowość drzwi wejściowych i inteligencję porównywalną do gotującej się wody. Do jej hobby należą aktywności takie jak zabijanie wrogów, nabijanie rewolucjonistów na pal, granie w paintball z protestantami (z użyciem prawdziwej broni) oraz ploteczki o krajowej gospodarce.

HistoriaEdytuj

Cornelia urodziła się jako druga księżniczka w kolejce do narodzin, ale wskutek wielu morderstw na szczycie awansowała na zwłoki. Księżniczka jest jedną z niewielu dzieci Imperatora, które mają nie tylko przyrodnie rodzeństwo, jej "czysto" biologiczną siostrą jest Euphemia, którą kocha najbardziej na świecie, czyli raczej nie bardzo. Ze względu na to, iż była ochroniarką Marianne vi Britanni, matki Leloucha i Nanally, miała bardzo dobry kontakt z jej dziećmi, przez co często zdarzało jej się zostać wrobioną w rolę opiekunki (to od niej Lelouch posiada tak ciekawe zainteresowania jak organizowanie rewolucji czy planowanie strategii bitew). Często powtarza, iż chce "oczyścić" Strefę 11 z Zakonu Czarnych Rycerzy dla Euphemii i "tragicznie zmarłych" Lelouch'a i jego siostry, dlatego też w wolnych chwilach zapisywała nazwiska osób, które miały ładniejsze włosy od niej w czarnym notatniku z napisem "Death Note" na okładce, krzycząc "DELETE DELETE DELETE". Obwinia siebie za śmierć Marianne, gdyż w noc zamordowania żony Imperatora miała jej strzec, jednak została przez nią oddalona, co wykorzystała na wyjazd do ciepłych krajów. Do dzisiaj żałuje, że wróciła z tamtych wakacji i teraz musi męczyć się z tą bandą debili.

FabułaEdytuj

Po "uspokojeniu" sytuacji w Strefie 11 (a raczej po bestialskiej rzezi na tamtejszym ruchu oporu) została oddelegowana do dawnej Japonii wraz z młodszą siostrą. Cornelia jako pierwsza wygrała z Zero (uratował się tylko dzięki C.C.). Jest doskonałym strategiem, intelektem dorównuje głównemu bohaterowi. Księżniczka skutecznie eliminowała wszelki opór ze strony Jedynastrofewców, mordując zarówno cywilów jak i rewolucjonistów. Nie można jednak nazwać ją złą władczynią, walczyła z rozprzestrzenieniem się Refrenu, ustabilizowała gospodarkę. Oprócz tego była bardzo sprawiedliwa, nigdy nie przypisywała sobie niczyich zasług, zawsze brała udział w walce, nie wysługując się podwładnymi(ku ich wyraźnemu niezadowoleniu), a co najważniejsze, rzadko brała pod uwagę pochodzenie(mimo początkowych uprzedzeń zaakceptowała Suzaku, nie mogła mu jedynie wybaczyć, iż rozkochał w sobie jej siostrę).

W tym okresie jej życia zagrała główną rolę w swoim pierwszym pełnometrażowym filmie, zatytułowanym "Barbie Krwawa Księżniczka".

Po masakrze dokonanej przez "Krwawą Księżniczkę", wpada w depresję, jednak bierze udział w bitwie o Tokio, zakańczającej R1. Osobiście walczy z Zero, gdy zaczyna wygrywać, atakuję ją Darlton, jej bliski przyjaciel i generał, który działa pod wpływem Geass. Gdy praktycznie ją zabija, ukazuje się jego przywiązanie do Cornelii, gdyż wyzwala się spod mocy Geass, ale w tym momencie wybucha jego Rycerz Mroku. Na konającej księżniczce Lelouch używa Geass i dowiaduję się, iż Cornelia w ogóle nie była zamieszana w śmierć jego matki, więc jej nie dobija(co jest dość dużym aktem łaski, gdyż pani gubernator poznała go).

W drugiej serii Cornelia stara się głównie oczyścić imię swojej siostry i udowodnić, że to nie ona w pełni odpowiada za rzeź dokonaną na Japończykach podczas pokojowego zgromadzenia. Odkrywa ona siedzibę Kultu, gdzie poznaję tajemnicę V.V. i zostaje przez niego uwięziona.

Ciąg dalszy nastąpi, gdy producenci Barbie dostaną dotacje z Unii.

CytatyEdytuj

"Jeśli powiem ci, że masz wyjść i nie posłuchasz, to i tak wyjdziesz, tyle że wyniosą twoje zwłoki" - Cornelia w swoim pierwszym filmie Barbie

"Asfalt nigdy cię nie zawiedzie, a jeśli cię zawiedzie to na koniec świata i weź tam zostań" - Cornelia o swojej roli w filmie Barbie Krwawa Księżniczka

CiekawostkiEdytuj

jest ciekawa bardzo to postac fajna jest kc